Vilkår

Kjøpsopplysninger


Dalens Elektronikk ServiceBrennaveien 4
N-1481 HAGAN
Org.nr. NO 954349667 MVA
Tlf: 67062130
Telefaks: 67062131
Bankkonto: 1295 0710975



Dalens elektronikk service kan tilby deg et brett utvalg av Audio, video, musikkinstrumenter, deler og rekvisita.
Vårt sortiment vil stadig vokse og vi vil tilstrebe at du som kunde skal bli fornøynd hver gang du benytter deg av våre tilbud.
Vi ønsker deg til lykke med bruken av våre sider og håper du vil besøke oss jevnlig da det daglig skjer endringer som vil være interessante for deg.
Alle priser i vår nettbutikk er oppgitt ekslusive mva.
Det tas forbehold om "trykkfeil" og prisendringer.
Vi gjør oppmerksom på at den ordrebekreftelse som vi mottar fra dem ikke er en bekreftelse på pris, men alene en bekreftelse på hvilke varer som er bestillt.


Generelle betingelser

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Dalens elektronikk service as til forbrukere.
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.dalens.no er bare tilgjengelig på norsk, og gjelder for kunder i Norge.
Betingelsene nummereres forløpende ved endringer. Vi vil oppbevare informasjon om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din bestilling.
Er du under 18 år kan du bare handle på postoppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven,e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.
Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post og tekstmelding til mobiltelefon (SMS).


Hvordan bestille

Å handle på www.dalens.no er meget enkelt og alle kan gjøre det.
Den eller de varene du ønsker å bestille legger du i handlekurven ved å klikke på knappen ”kjøp” til høyre for hver pris.
Varen(e) legges nå automatisk inn i handlekurven din og du kan når som helst se på innholdet i denne ved å klikke på til kassen nederst på siden.
Klikker du på ”Til kassen” kan du se hele innholdet i bestillingen pluss at du har muligheten til å slette bestilte produkter eller endre antallet på de produktene du har bestilt,
eller du kan velge å handle videre.
Her fyller du også inn ditt navn, adresse og den informasjonen det spørres etter. Legg også inn ditt selvvalgte passord som du bruker ved senere anledninger for å logge deg inn på din personlige side.
Her klikker du også ut hvis du ønsker info på mail fra oss.
Dette kan være en fordel hvis du ønsker å holder deg oppdatert på de siste nyhetene samt motta de beste tilbudene.
Deretter trykker du knappen "Registrer kundeopplysninger", her velger du hvordan du vil betale og hvordan du ønsker å få varene tilsendt.
Her kan du også legge inn tilleggsopplysninger ang. ordren eller spørsmål til oss.
Klikk deretter på ”Bekreft ordre” og ordren sendes til oss. I løpet av sekunder vil du få en e-post tilbake fra oss med kopi av bestillingen din.
Du kan også klikke på ”Mine ordrer” for å få en oversikt over hva du har handlet, for hvor mye og når ordren er gjort. Lykke til med handelen!





Postoppkrav:

Ved oppkravsforsendelse vil det tilkomme et oppkravsgebyr på kr. 49,- ved servicepakke og 189,- ved bedriftspakke.Dette kommer i tillegg til frakten.NB! Oppkrav gjelder forsendelser opp til 35 kg.<br>


Forsendelse:

Vi foretar forsendelsen basert på det valget du gjør på bestillingen din.
Vi benytter Postens tjenester på varer som veier til og med 35 kg. inkl. embalasje.
På varer som er tyngre enn dette benytter vi Schenker etter hvor du skal ha varen(e) sendt.
Vi kan også sende varene på alternativ måte men da må du beskrive ditt ønske i kommentar-feltet ved bestilling og selv koste dette.
Tiden fra du bestiller en vare hos oss og til du mottar den varierer på grunn av en rekke faktorer.
Dette er ting som om varen er lagervare i bestillingsøyeblikket, om det er importvare eller "norsk-ført" vare osv.
Det betyr selvfølgelig også noe når din bestilling ankommer oss.
Vi betjener i dag ordrer fra mandag kl.09.00 til fredag kl. 15.00.
Mottar vi din ordre senere enn kl. 15.00 på fredag og før kl. 09.00 på mandag
vil denne bli ekspedert mandag etter kl. 09.00.
Dersom vi mottar en bestilling hvor enkelte varer kan leveres omgående og andre varer
må bestilles til vårt lager, venter vi med sendingen til alle varer som kan
leveres er klare til avsending.
Dersom enkelte varer meldes utgått fra leverandør fra din bestilling mottas
og til du mottar din forsendelse vil utgåtte varer mangle i forsendelsen.
Vi vil i hvert enkelt tilfelle bestrebe at leveringstiden skal være kortest mulig
og vil derfor ekspedere deres ordre så rakst som mulig.
Dette vil vi også gi deg beskjed om pr. mail.
Ved enkelte anledninger hender det jo at våre kunder ikke henter de varene som er bestillt når disse ankommer postkontoret.
Varer som er sendt i oppkrav og hvor pakken går i retur til oss vil vi fakturere deg slik:
Ved uavhentede leveranser/pakker vil kjøperen (du) bli innkrevet fraktkostnadene
tur retur pluss 150 kroner i gebyr for uavhentet vare til å dekke
Dalens elektonikk Service sitt arbeid med forsendelsen (pakking, ordremottak, fakturering m.m.),
og evt. verditap på varen fra forsendelsesdato inntil varen igjen er i Dalens elektonikk Service
besittelse.
Dette faktureres deg etter at vi mottar din retur og du får da 10 dager å betale på.
Bakgrunnen for hele denne fakturering vil være at du ikke har
benyttet de godkjente regler for heving av kjøp eller loven om angrerett.
Dersom vi ikke mottar betaling/oppgjør fra deg innen fristen vil saken oversendes vår
samarbeidspartner for innkreving/inkasso.

Retur av varer:

Dersom det ved mottak av varer oppdages at det er sendt dem feil vare eller at
tilsendte vare har fabrikasjonsfeil kan denne vare returneres. Annen retur av
varer kan også aksepteres så fremst dette gjøres i henhold til vedlagte skjemaer
om heving av kjøp, benyttelse av angrerett eller annen reklamasjon og retur.
All retur skal gjøres i henhold til retningslinjer beskrevet på våre skjemaer.
Dalens elektonikk Service garanterer at de varer som avsendes til deg ikke er
synlig skadet eller har mangler på noen måte. Skulle det allikevel oppstå en
situasjon hvor du ønsker å påpeke feil må dette varsles oss umiddelbart etter mottak av vare.
Eventuell feil/skade som har oppstått grunnet transportørens
håndtering av forsendelse må rapporteres transportøren.
Dalens elektonikk Service garanterer at ingen skade finnes i avsendingsøyeblikket.
Vårt eget skjema som skal vedlegges eventuell retur. (Returskjema.doc - Word-dokument)Om angrerett.
Info fra Barne- og Familiedepartementet.

Fraktsystem

Bedriftspakke dør-dør 3 dager (virkedager)
Henting hos oss er alle dager mandag-fredag. Utkjøring til mottakere; alle dager mandag-fredag.
Ved høytider vil det kunne gå noe ekstra tid.
Bedriftspakke ekspress over natten
Til de fleste byer og større tettsteder garanterer posten levering til bedrifter
før kl. 10.00 på morgenen. Til mindre steder; innen kl 16.00. Pga. avstanden tar
det til enkelte steder en dag ekstra.
Utkjøring til bedrifter mandag - lørdag (lørdag ringer posten på forhånd).
Privatkunder blir varslet pr. telefon før kl.
16.00, og henter selv pakkene på postkontoret. Transporten går hovedsakelig med fly.
Det er ikke lenger mulig å sende varer i oppkrav med bedriftspakke - ekspress over natten.
Posten tok dette bort 1.mai 2002.

Servicepakke

Transporttiden er fra 1 til 7 dager, avhengig av strekning.
Ta kontakt hvis noe skulle være uklart angående frakten.
Vi jobber kontinuerlig for å bli bedre, og for å yte en bedre tjenste på nett. Dette er et ledd i denne planen.
Send gjerne tilbakemelding til oss om positivt og negativt i form av mail,eller på telefon.

Tekniske opplysninger

Selve registreringen er enkel rett fram - personlige opplysniger, tlf, e-mail osv.
Du kan enten velge å bruke logg inn/registrering for å logge inn/registrere deg,
eller vente med dette til du evt. befinner deg i ordreprosessen.
Det skal ikke være nødvendig å logge seg inn hver gang, for å kunne nyte synet av vårt
stadig økende produktspekter på nett.
Merk at e-mail adressen vil være brukernavnet ditt til en hver tid.
Endrer du denne og oppdaterer opplysninger
vil brukernavnet være den nye e-mail adressen.Passordet velger du selv.
Du kan videre velge om du ønsker å motta nyhetsbrev eller ikke, hvilke interesser du har og hvilket nivå du befinner deg på.
Ingen av dine opplysninger vil videreformidles, og brukes kun av Dalens elektonikk Service
av grunner nevnt ovenfor.